Knihy

Vybrané odborné či polo-odborné publikace, které jsem přečetl — pojďme se o nich pobavit, až se potkáme…

(oblíbené zvýrazněny)

Iracionalita

  • ARIELY, Dan: Jak drahá je intuice: proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím
  • ARIELY, Dan: Jak drahá je nepoctivost: proč každému lžeme, hlavně sami sobě  čeká na přečtení
  • ARIELY, Dan: Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí
  • BELSKY, Gary a Thomas GILOVICH: Proč chytří lidé dělají hloupé chyby, když jde o peníze: a jak tyto chyby napravit
  • DOBELLI, Rolf: Pasti v myšlení a jak do nich nespadnout: 52 omylů v myšlení, které zkuste přenechat ostatním
  • HALLINAN, Joseph T.: Proč děláme chyby
  • KAHNEMAN, Daniel: Myšlení – rychlé a pomalé
  • McRANEY, David: Nejste tak chytří, jak si myslíte: klamou vás média, politici a ze všeho nejvíc vlastní mozek
  • THALER, Richard H. a Cass R. SUNSTEIN: Nudge: improving decisions about health, wealth, and happiness

Pop-ekonomie

  • KOVANDA, Lukáš: Proč je vzduch zadarmo a panenství drahé: kapitoly z populární ekonomie
  • LEVITT, Steven D. a Stephen J. DUBNER: Špekonomie aneb Freakonomics
  • SEDLÁČEK, Tomáš: Ekonomie dobra a zla

„Zlomová“

  • GILBERT, Daniel Todd: Škobrtnout o štěstí: jak se chytá zlatá muška
  • GLADWELL, Malcolm: Mžik: jak myslet bez přemýšlení
  • GLADWELL, Malcolm: Bod zlomu: o malých příčinách s velkými následky
  • HEATH, Chip a Dan HEATH: Proměna: jak věci změnit, když je změna zdánlivě nemožná
  • LEHRER, Jonah: Jak se rozhodujeme
  • MARTIN, Steve J.; GOLDSTEIN, Noah; CIALDINI, Robert: The small BIG: small changes that spark big influence  rozečteno

Nahodilost

  • MLODINOW, Leonard: Život je jen náhoda: jak náhoda ovlivňuje naše životy
  • GLADWELL, Malcolm: Mimo řadu: anatomie úspěchu
  • TALEB, Nassim N.: Antifragilita – Jak těžit z nejistoty  čeká na přečtení
  • TALEB, Nassim N.: Černá labuť: následky vysoce nepravděpodobných událostí
  • TALEB, Nassim N.: Zrádná nahodilost: o skryté roli náhody na trzích a v životě

Marketing

  • BECKWITH, Harry: Jak prodat neviditelné: průvodce moderním marketingem
  • CIALDINI, Robert B.: Vliv
  • DOOLEY, Roger: Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing  rozečteno
  • JANOUCH, Viktor: Internetový marketing
  • KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA: Jak psát reklamní text
  • LINDSTRÖM, Martin: Nákup•ologie: pravda a lži o tom, proč nakupujeme
  • PELSMACKER, Patrick de: Marketingová komunikace
  • RENVOISE, Patrick: Neuromarketing: Understanding the Buy Buttons in Your Customer's Brain  rozečteno
  • SCOTT, David Meerman: Nová pravidla marketingu a PR
  • SMIČKA, Radim: Optimalizace pro vyhledávače – SEO

Webdesign

  • KRČMÁŘ, Jakub: Adobe Photoshop – praktický webdesign
  • KRUG, Steve: Nenuťte uživatele přemýšlet!
  • KRUG, Steve: Nenuťte uživatele přemýšlet! – Praktický průvodce testováním a opravou chyb použitelnosti webu
  • NIELSEN, Jakob a Marie TAHIR: Použitelnost domovských stránek
  • WEINSCHENK, Susan: Neuro web design: what makes them click?
  • WEINSCHENK, Susan: 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech  rozečteno
  • GOWARD, Chris: You Should Test That: Conversion Optimization for More Leads, Sales and Profit or The Art and Science of Optimized Marketing  rozečteno

Podnikání

  • FRIED, Jason a David Hinemeier HANSSON: Restart
  • GUILLEBEAU, Chris: Startup za pakatel
  • VANHARA, John: Podnikání v USA

Ostatní

  • ALLEN, David: Mít vše hotovo
  • BONO, Edward de: Šest klobouků aneb Jak myslet
  • BERNE, Eric: Jak si lidé hrají
  • FERRIS, Timothy: The 4–Hour Body
  • GOLEMAN, Daniel: Pozornost  rozečteno
  • KAHNEY, Leander: Jak myslí Steve Jobs
  • KIYOSAKI, Robert T.: Bohatý táta, chudý táta
  • ISAACSON, Walter: Steve Jobs
  • PSTRUŽINA, Karel: Etudy o mozku a myšlení
  • SILVER, Nate: Signál a šum  čeká na přečtení
  • WANSINK, Brian: Nezřízené labužnictví: Lepší je dvakrát se zamyslet, než jednou nacpat...  rozečteno
← Na hlavní web